Skip to main content

YVONNE KUITENBROUWER

Yvonne werkt op projectbasis. Een specialist die zich flexibel opstelt, resultaat boekt en die waarde toevoegt aan een bedrijf. Snel inzetbaar voor projecten, op interim basis of op basis van een uurtarief. Dat betekent meestal dat zij gedurende een afgesproken periode in of voor een organisatie werkt. Verantwoordelijk is voor één of meerdere projecten, dossiers of portefeuilles. Zij coacht junior medewerkers en stuurt organisatorische en ondersteunende functies aan. Middels doceren brengt zij ook graag haar kennis over op anderen.

De afgelopen 15 jaar heeft zij voor veel verschillende opdrachtgevers gewerkt en mocht zij betrokken zijn bij mooie projecten, zowel nationaal als in Europese context. In haar relaties is zij geen eendagsvlieg. Met plezier breng zij u in contact met voormalige opdrachtgevers voor eventuele referenties.

COMPETENTIES

Ondernemen: Ik ben loyaal aan een opdrachtgever/werkgever zonder mijn professionele onafhankelijkheid te verliezen. Kansen zoek ik, in plaats van passief af te wachten.

Organiseren: Vanuit mijn professionaliteit en ervaring bereik ik doelen door een goede voorbereiding. Ik improviseer creatief en als de situatie daarom vraagt zoek ik steun en medewerking van anderen.

Presteren: Mijn gedrag is erop gericht een vooraf gesteld resultaat te bereiken. Dat geldt zowel voor een individueel doel als voor een gezamenlijk resultaat. Daarbij ben ik in staat anderen te enthousiasmeren, motiveren en overtuigen. Ik zet plannen of opdrachten om in concrete acties en neem verantwoordelijkheid voor (mijn aandeel in) het eindresultaat.

Samenwerken: Ik kan goed zelfstandig werken, ook in een leidende rol en ben eveneens een echte teamspeler. Door een goed ontwikkeld empathisch vermogen draag ik bij aan een prettige werksfeer. Ik schep graag randvoorwaarden die ook anderen motiveren om een resultaat te bereiken. Ik ben een netwerker en weet mensen te verbinden.

Analyseren: In een dynamische organisatie is het van belang om informatie en signalen uit diverse ‘lagen’ van de organisatie snel op te pikken, te analyseren en daar betekenis aan te geven. Dit geldt tevens voor signalen afkomstig van externen. Ik ben in staat om deze informatie in een kader te plaatsen, verbanden te leggen, oplossingsrichtingen aan te geven en deze uit te voeren.

Communicatie: Van nature ben ik pragmatisch en besluitvaardig. Mijn communicatiestijl is direct en mijn optreden daadkrachtig. In een crisissituatie houd ik het hoofd koel. Moeilijke omstandigheden stimuleren mij om het beste uit mezelf en een team te halen. Weerstand ga ik te lijf met begrip en inlevingsvermogen, maar brengen mij niet af van de lijn en weerhouden me niet om doelstellingen te realiseren.

WERKWIJZE

Ruim 15 jaar geleden was mijn keuze helder, geen eigen eventbureau maar als freelancer werken voor verschillende eventbureaus. Waarom vraag je je wellicht af? Waarom geen ‘baas van een eigen bureau’? Had je niet genoeg expertise, durfde je niet? Maar dat was het allemaal niet. Mijn zus had ooit een gevleugelde uitspraak; Als je een schaap en een geit wilt krijg je ‘schijt’. Tot op de dag van vandaag zo waar. Je moet niet alles willen, je moet je focussen op één ding. Eén ding heel goed doen en niet meerdere matig. En dat is voor mij freelancer zijn. Dus ook nu is mijn keuze weloverwogen. Ik koos er ruim 15 jaar geleden voor om als freelancer werkzaam te zijn binnen de evenementenbranche net zoals ik er nu voor kies om freelancer in de uitvaartbranche te zijn en niet om een eigen uitvaartonderneming te starten. Er zijn al genoeg uitvaartondernemingen dus ik wil niet de zoveelste zijn. Ik wil niet in concurrentie, ik zoek samenwerking.

Het constant schakelen tussen verschillende werkwijzen van opdrachtgevers, werken met een diversiteit aan tijdelijke collega’s en onderdeel zijn van iedere keer een nieuwe onderneming, dat vind ik leuk. Na al die jaren freelancen in de evenementenbranche weet ik dat ik daar goed in ben. En het mooie is, een uitvaart ís een evenement….

Door die ervaring in het freelancen weet ik dat wanneer je ‘omhoog’ zit, door zwangerschapsverlof, een drukke periode, vakantie of wat de reden ook is, een professionele ervaren freelancer goud waard is. Direct inzetbaar, op project- of uur basis. Voor de hele uitvaart van A tot Z. Alleen voor assistentie op de dag van de uitvaart, om een telefoondienst over te nemen of om het fort te bewaken tijdens je vakantie. Alles is mogelijk. En dat altijd onder de naam van jou onderneming. Dus jouw klantenbestand blijft jouw bestand. En mochten ze mij een keer rechtstreeks benaderen en vragen de uitvaart te regelen, ook dan zal het onder jou naam zijn.

Zo werk ik in de evenementenbranche en zo doe ik dat binnen de uitvaartbranche ook. Open communicatie en terugkoppeling naar mijn opdrachtgevers tijdens iedere stap in het proces. Want het is tenslotte jouw uitvaartonderneming en niet de mijne.
Anders was ik er zelf eentje begonnen, begrijp je…..

Yvonne Kuitenbrouwer

Tuindorpweg 37
1862 VG Bergen
06 547 105 09
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Fotografie | Ramon van Jaarsveld, Nico Alsemgeest, Natasja van der Woude
Video | Bas Rozenbeek
Webdesign | zand en parels